نوروز امسال در سینماها چه ببینیم؟

برنامه اکران های نوروزی سینما مشخص شد

نوروز امسال در سینماها چه ببینیم؟

راه نوشت راه نوشت
| شنبه 05 اسفند 1402 | مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه
فیلم‌های آپاراتچی، پرویزخان، آسمان غرب و ایلیا؛ در جستجوی قهرمان، نوروز 1403 به سینما می‌آیند.

به گزارش راه نوشت، به گفته روح الله سهرابی، مدیر کل اداره نظارت بر نمایش فیلم، اکران نوروزی سینماها از 23 اسفند ماه آغاز می‌شود. با توجه به همزمانی ایام سال نو با ماه مبارک رمضان، ترکیب نوروزی اکران‌ها به گونه ای است که سلیقه مخاطبان از گروه‌های سنی و فکری مختلف را در بر می گیرد. از همین رو فیلم‌های آپاراتچی، آسمان غرب، تمساح خونی، ایلیا؛ در جستجوی قهرمان، بی بدن، نوروز و پرویزخان در روزهای ابتدایی سال جدید اکران خواهند شد.

همچنین دور دوم اکران‌ها از عید سعید فطر کلید می خورد و 4 فیلم جدید در این زمان به چرخه اکران افزوده می شوند.

آپاراتچی؛ جلیل و رویای سیمرغ بلورین

آپاراتچی، در اقتباسی از زندگی جلیل طائفی، زندگی یک نقاش ساختمان جوان را به تصویر می کشد که عاشق سینما است. این فیلم به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، در جشنواره فجر 42 موفق شد سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش نگاه نو از آن خود کند. 

پرویزخان؛ آقای اخلاق فوتبال

این فیلم درباره پرویز دهداری، مربی و معلم اخلاق فوتبال است. در آستانه یک مسابقه مهم، هر 14 بازیکن تیم ملی به طور همزمان استعفا می دهند و به این ترتیب پرویزخان با پذیرش این چالش به دنبال راه حلی برای آن می گردد.

آسمان غرب؛ قهرمان‌هایی از جنس آسمان

فیلم آسمان غرب با بازی میلاد کی مرام، ما را با خلبانان نیروی هوایی ارتش همراه می کند تا در روزهای ابتدایی تجاوز رژیم بعث به حریم کشور، درکنار شهید علی اکبر شیرودی و همرزمانش پرواز کنیم. این فیلم از جمله فیلم‌های شاخص سینمای ایران در ژانر جنگی است که موفق شد در جشنواره فجر امسال 3 سیمرغ بلورین از دست داوران دریافت کند.

ایلیا؛ در جستجوی قهرمان

ایلیا تنها اثری در بین فیلم های نوروزی امسال است که در جشنواره فجر حضور نداشته و در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است. این فیلم  داستان آرش، نوجوان ایرانی است که یکی از چهار گیمر برتر جهان بوده و به همراه خانواده اش درگیر یک ماجرای پلیسی معمایی بین‌المللی می‌شود.

 

گفتنی است هر کدام از آثاری که در نوبت اول اکران موفق به فروش بالا شوند و دل مخاطبان بیشتری را به دست بیاورند، در نوبت دوم هم اکران خواهند شد. در غیر این صورت، شانس خود را برای اکران دوم از دست می دهند.

همچنین علاقمندان می توانند برای ثبت درخواست اکران مردمی فیلم های آپاراتچی و ساعت جادویی (ویژه کودکان و نوجوانان)، در ایام ماه رمضان یا در تعطیلات عید نوروز، به سایت عماریار مراجعه نمایند.

 

 

نظر مخاطب
امیر محمد منتهایی شنبه 05 اسفند 1402
خوب

راه نوشت راهی برای عبور از سینمای سانسور. اینجا محصولات عماریار را تحلیل می‌کنیم، با نگاهی نو درباره مستندها، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نویسیم و جدیدترین مطالب مربوط به جبهه فرهنگی انقلاب را دنبال می‌کنیم.
تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ تلفن: 42795910-021