حمایت از مظلوم توسط دولت ها در غرب فراموش شده است

علی پورمؤمن:

حمایت از مظلوم توسط دولت ها در غرب فراموش شده است

راه نوشت راه نوشت
| چهارشنبه 27 دی 1402 | مدت زمان مطالعه : 1 دقیقه
داریوش کودک ایرانی است که به دلایل واهی توسط دولت دانمارک از خانواده اش جدا شده است و به خانواده اش پس داده نمی شود، مستند «بچه دزد» روایت فراز و نشیب‌های تلاش مادر داریوش برای بازگرداندن فرزندش به ایران است.

«علی پورمؤمن»، کارگردان  مستند بچه دزد، در گفتگو با خبرنگار عمار در خصوص چرایی تولید این مستند گفت: مستند بچه دزد یک مستند مطالبه گر است. در روند مستند  گروهی در اعتراض به چیزی که وجود دارد با هم متحد می‌شوند و مطالبه می‌کنند. این نمایش از مطالبه در مستند می‌تواند مخاطب را مطالبه گر کند. در پایان مستند هم سایتی را معرفی کردیم که اگر کسی می خواهد این مسیر را ادامه دهد وارد این سایت شده و به کنشگری خود ادامه دهد.

پورمؤمن با بیان اینکه بسیار مهم است که نسل امروز بی تفاوت نباشد، عنوان کرد: اگر جوانان مشکلاتی را حس می کنند یا اگر می‌خواهند صدای مظلومی را بازتاب دهند، ناامید نشوند و بدانند که با کنشگری و مطالبه به نتایجی خواهند رسید. شاید در ابتدای کار به نتایج مطلوب نرسند اما در نهایت با تلاش و کوشش می توانند به خواسته‌های خود دست یابند.

این مستندساز درباره اثرات بین المللی چنین مستندهایی اظهار کرد: متأسفانه هر کشوری در دنیا به دنبال منافع خود است و حمایت از مظلوم توسط دولت‌ها، به خصوص در غرب، فراموش شده است. در لایه های سوم یا چهارم این مستند بیانگر این مسأله است.

وی در پایان پیشنهاد کرد: در جشنواره عمار بخشی برای مستندهای مطالبه گر قرار داده شود، در جشنواره حقیقت چنین اتفاقی رخ داد. همین امر سبب می شود که افراد جهت ساخت مستند انگیزه پیدا می کنند.

در چهاردهمین دوره جشنواره عمار همانند دوره‌های پیشین، فرصتی فراهم شده ‌است تا علاقه‌مندان در سراسر کشور بتوانند منتخب فیلم‌های این جشنواره را به‌ صورت رایگان و با اینترنت نیم ‌بها در سامانه عماریار تماشا کنند. 

 

منبع: عمارفیلم

نظر مخاطب
راه نوشت راهی برای عبور از سینمای سانسور. اینجا محصولات عماریار را تحلیل می‌کنیم، با نگاهی نو درباره مستندها، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نویسیم و جدیدترین مطالب مربوط به جبهه فرهنگی انقلاب را دنبال می‌کنیم.
تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ تلفن: 42795910-021