داستان کارتون حیوانات ماشینی

داستان کارتون حیوانات ماشینی

راه نوشت راه نوشت
| سه‌شنبه 08 اسفند 1402 | مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

جغد جزیره هر روز صبح رکس، کومادو، تک شاخ، موش و پاگنده را دور خودش جمع می‌کند و آن ها را برای انجام مأموریت به جزیره های دیگر می فرستد. این پنج تا دوست صمیمی با همفکری هم به دنبال حل مشکلاتی هستند که سر راهشان سبز میشود و از توانایی های خاص خود برای این کار استفاده می کنند.

حیوانات ماشینی در کنار هم

شخصیت‌های حیوانات ماشینی 

انیمیشن حیوانات ماشینی داستان پنج دوست ماجراجو و کنجکاو است که در هر قسمت با چالش های مختلفی روبرو می شوند. در ادامه به معرفی این شخصیت های دوست داشتنی می پردازیم:

  • رکس: ماشین قوی؛
  • کومادو: ماشین ابزار؛
  • تک شاخ: ماشین پرواز؛
  • موش: ماشین سریع؛
  • پاگنده: ماشین کشی؛
  • جغد جزیره: راهنمای مهربان.
جغد جزیره
رکس ماشین قوی

رکس یک دایناسور قدرتمند است که می تواند به ماشین های مختلفی مثل بلدوزر، لیفت تراک و تراکتور تبدیل شود؛ کومادو یک اژدهای قرمز ماشینی است که ابزارهای زیادی مثل اره، چکش و کلنگ را در دم خود پنهان کرده است؛ تک شاخ می تواند پرواز کند و یک شاخ جادویی دارد؛ موش کوچولو مثل یک جت، سریع حرکت می‌کند؛ پاگنده یک موجود ماشینی بانمک است که دست و پاهایش کش می‌آید و جغد جزیره یک راهنما به شکل تلویزیون است که هرروز یک جزیره را به حیوانات ماشینی معرفی می کند.

پاگنده دوست داشتنی، ماشین کشی

تعداد قسمت های انیمیشن حیوانات ماشینی

کارتون حیوانات ماشینی سال 2008 از تلویزیون CBC کانادا پخش شد. این انیمیشن که در دو ورژن انگلیسی و فرانسوی توسط کمپانی فیلمسازی Halifax تولید شده، سه فصل و در مجموع 73 قسمت دارد و تا کنون به زبان های فارسی، عربی، عبری، ایرلندی، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی دوبله شده است.

مدت زمان انیشمین حیوانات ماشینی

انیمیشن حیوانات ماشینی دنیای شاد و رنگارنگی را به کودکان نشان می دهد و به مدت یازده دقیقه آن ها را با ماجراجویی های جذاب حیوانات ماشینی همراه می کند. 

کارتون حیوانات ماشینی مناسب چه سنی می باشد؟

طبق آنچه در منابع مختلف بیان شده، این کارتون برای کودکان بالای 3 سال مناسب بوده و از آنجایی که مشکلات پیش آمده در انیمیشن حیوانات ماشینی ساده و ابتدایی هستند، ممکن است این انیمیشن برای کودکان بالای 6 سال کمی خسته کننده باشد.

نقد و بررسی حیوانات ماشینی

انیمیشن حیوانات ماشینی با تمرکز بر کار گروهی و شعار «ما حیوانات ماشینی می تونیم» ساخته شده است. در این کارتون هر کدام از ماشین ها ویژگی منحصر به فردی دارند که خود به خوبی از آن آگاه بوده و وقتی گروه به توانایی های آن ها نیاز دارد، با اعتماد به نفس برای حل مشکلات داوطلب می شوند. این در حالی است که بخاطر داشتن چنین ویژگی هایی از سوی بقیه اعضا تشویق و تحسین هم می شوند، در نتیجه به دلیل تکرار چنین مسائلی، روحیه شرکت در کار جمعی در کودکان شکل می گیرد. 

هر کدام از شصیت ها به طور همزمان نشان دهنده یک حیوان و یک ابزار هستند که کشف ارتباط بین آن ها و فایده هرکدام در زندگی انسان، می تواند قوه خلاقیت و یادگیری کودک را پرورش دهد. همچنین تماشای این انیمیشن می تواند به آشنایی کودکان با ابزارها و ماشین ها در زندگی روزمره کمک ویژه ای بکند. 

نکته قابل توجه دیگر این است که کودکان با دیدن انیمیشن حیوانات ماشینی می آموزند که چطور با ترس ها و ناراحتی های خود کنار بیایند و در مواجهه با موانع تسلیم نشوند.

کارتون حیوانات ماشینی

دانلود کارتون حیوانات ماشینی

با توجه به اینکه یکی از دغدغه های پدران و مادران، انتخاب یک انیمیشن سرگرم کننده است که در عین حال برای کودکان مفید هم باشد، این کارتون به عنوان یک نمونه مناسب، از طریق صفحه  تماشا و دانلود انیمیشن حیوانات ماشینی در سایت عماریار دردسترس است.

آنچه درباره انیمیشن حیوانات ماشینی خواندیم:

کارتون حیوانات ماشینی، یک انیمیشن آموزنده برای خردسالان است و داستان آن در مورد چند حیوان ماشینی است که در یک جزیره مکانیکی زندگی می کنند. شخصیت های این کارتون هر کدام یک حیوان ماشینی هستند که درهرقسمت با رفتن به جزیره های مختلف خود را به چالش می کشند و هنگام نیاز به ماشین تبدیل می شوند. این انیمیشن می تواند به والدین کمک کند تا پس از تماشای کارتون، با فرزندانشان در مورد مسائلی مانند کشف استعدادها و نحوه بروز آن ها، توانایی حل مسئله و مواجه با ترس صحبت کنند.

در نگارش این نوشتار از منابع زیر استفاده شده است: + +++ 

نظر مخاطب
راه نوشت راهی برای عبور از سینمای سانسور. اینجا محصولات عماریار را تحلیل می‌کنیم، با نگاهی نو درباره مستندها، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نویسیم و جدیدترین مطالب مربوط به جبهه فرهنگی انقلاب را دنبال می‌کنیم.
تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ تلفن: 42795910-021