داستان انیمیشن گریزی و موش کوچولوها

داستان انیمیشن گریزی و موش کوچولوها

راه نوشت راه نوشت
| سه‌شنبه 08 اسفند 1402 | مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

داستان انیمیشن گریزی و موش کوچولوها Grizzy & the Lemmings ماجرای سر و کله زدن گریزی، خرس تنبل و قهوه ای با گروهی از موش های قطبی کوچولو و دردسرساز بر سر کلبه آقای جنگلبان است. قصه ای که کارتون های کلاسیکی مانند تام و جری را در ذهن تداعی می کند. در ادامه توجه شما را به توضیحات بیشتری از این انیمیشن جذاب جلب می کنیم:

انیمیشن گریزی و موش کوچولوها

خلاصه کارتون گریزی و موش کوچولوها

گریزی با رفتن آقای جنگلبان، فرصت را مناسب می‌بیند تا از کلبه او برای لم دادن روی مبل و تماشای تلویزیون استفاده کند غافل از اینکه موش کوچولوها قبل از او برای خوراکی ها و وسایل توی کلبه نقشه کشیده اند. در این کارتون گفتگویی بین شخصیت ها رد و بدل نمی شود و در رقابت بین گریزی و موش‌های دردسرساز دوست داشتنی، هیچ مرزی برای خیال پردازی وجود ندارد تا جایی که در کنار خندیدن به بلاهایی که دو طرف سر هم می‌آوردند، گاهی دلمان به حالشان می‌سوزد.

گریزی و عشق بی نهایتش به ماهی شکلاتی

کارتون گریزی و موش کوچولوها مناسب چه سنی است؟

با توجه به اینکه والدین همواره به دنبال محتوای مناسب برای فرزندان خود هستند، بهتر است بدانید این کارتون برای کودکان بالای شش سال ساخته شده است.

عوامل انیمیشن گریزی و موش کوچولوها

بر اساس مشخصات درج شده در سایت IMDB، عوامل سازنده این انیمیشن به شرح زیر است:

  • کارگردان: ویکتور مولین؛
  • نویسنده: جاسلین چاریر، آنتونی رودلت؛
  • تهیه کننده: جاسلین چاریر، آنتونی رودلت؛
  • صداپیشه: پیر د گریگ و بن باکلت (در نقش گریزی)، جاسلین چاریر، پیر کافین (در نقش موش کوچولوها).

گریزی و موش کوچولوها سال 2016 در استودیوی فرانسوی HARI، به کارگردانی ویکتورمولین (Victor Moulin) تولید شد و جاسلین چاریر (Josselin Charier) و آنتونی رودلت (Antoine Rodelet) تهیه کنندگی آن را بر عهده داشتند. گرچه در این کارتون شخصیت ها حرف نمی زنند اما در واکنش به اتفاقات پیرامون، صداهای مختلفی از خود تولید می‌کنند؛ به همین دلیل پیر گریگ (Pierre-Alain de Garrigues) صداپیشه گریزی شد و جاسلین چاریر نیز صداپیشگی موش ها را انجام داد.

گریزی و موش کوچولوها تا به حال موفق شده به جوایزی مثل KidscreenوLaurierدست پیدا کند. علاوه بر این‌ها این انیمیشن در کشورهایی مثل آلمان، اوکراین و گرجستان هم مورد توجه جشنواره‌های کودک و نوجوان بوده است.

موش کوچولوهای شیطون

مدت زمان انیمیشن گریزی و موش کوچولوها

این کارتون سه بعدی که از دسته انیمیشن های رایانه ای یا cgi حساب می شود، بسیار کوتاه است و تماشای آن تنها به هفت دقیقه زمان نیاز دارد.

تعداد قسمت های گریزی و موش کوچولوها

کارتون گریزی و موش کوچولوها 239 قسمت دارد و سه فصل از آن منتشر شده است. تولید فصل چهارم نیز از سال 2023 کلید خورده و نیمه دوم سال 2024 پخش آن کامل می شود.

دانلود کارتون گریزی و موش کوچولوها

برای تماشای این انیمیشن که لحظات شاد و هیجان انگیزی برای کودک شما فراهم می آورد، می توانید به صفحه دانلود انیمیشن گریزی و موش کوچولوها در سایت عماریار مراجعه کنید.

کارتون گریزی و موش کوچولوها

آنچه درباره انیمیشن گریزی و موش کوچولوها خواندیم:

انیمیشن کارتونی گریزی و موش کوچولوها، داستان هم زیستی یک خرس و گروهی موش کوچولو است که بر سر خواسته‌ها و محیط مشترک با هم دعوا می کنند؛ چیزی که به کثرت در دنیای کودکان می توان دید. در این انیمیشن میزانی از خشونت دیده می شود که به آن «خشونت فانتزی» می گویند؛ به این معنا که اتفاقات رخ داده در کارتون مانند سقوط از بلندی یا برق گرفتگی که برای شخصیت های داستان پیش می آید، با وجود خطرناک بودن هیچ آسیبی به آنان نمی رساند اما لازم است پدران و مادران در مورد مرز بین خیال و واقعیت با کودکانشان صحبت کنند. البته با وجود این خشونت ها نیز، نه گریزی و نه موش کوچولوها در پایان هر قسمت به خواسته هایشان نمی رسند.

در نگارش این نوشتار از منابع زیر استفاده شده است: + + + + +

نظر مخاطب
راه نوشت راهی برای عبور از سینمای سانسور. اینجا محصولات عماریار را تحلیل می‌کنیم، با نگاهی نو درباره مستندها، فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نویسیم و جدیدترین مطالب مربوط به جبهه فرهنگی انقلاب را دنبال می‌کنیم.
تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ تلفن: 42795910-021